Welkom

Op mijn website WillemFietst, met een mooie en bijzondere fietsavonturen door Spanje tot de Noordkaap en dwars door de USA.

Bestel mijn nieuwste boek ‘Zo ga je op fietsvakantie’, het praktische handboek voor de beginnende en meer ervaren vakantiefietser. In het boek komen alle aspecten van een fietsvakantie aan bod. Van de ideale vakantiefiets tot mooie routes en van fietsen met kinderen tot een maandenlange fietsreis.

Of bestel mijn eerdere boek ‘Leven uit een fietstas’, over mijn monsterfietstocht dwars door de USA. Veel leesplezier en inspiratie op deze site of met een van mijn boeken.

6 gedachtes over “Welkom

  1. Hi Willem,

    Wij hebben recent jouw boek gekocht. Zeer leuk om te lezen en zeer enthousiasmerend.
    Ik heb nog wel een vraagje, namelijk hoe kwam je aan spanning voor jouw elektrische apparaten?

    Like

    1. Hallo John,
      Op veel overnachtingsplekken is elektra aanwezig. Campings, brandweergarages, kerken, hotels. Daarnaast laadde ik tussendoor bij een restaurant of zo de apparatuur op. Ik had ook een powerbank mee. Dat is wel een must als je echt afhankelijk bent van navigatie-apparatuur. Let op, je hebt wel een wereldstekker nodig. Een Nederlandse stekker past niet in een Amerikaans stopcontact. Amerika heeft 110V ipv 220 V in Nederland. Dit is op zich geen probleem, alleen het opladen gaat wat langzamer.

      Like

    1. Hallo John,
      Je hebt misschien iets meer wind mee, de andere kant op, maar om de volgende redenen ging ik Oost-West:
      – je fietst met de geschiedenis mee.
      – het wordt steeds mooier qua natuurschoon
      – de passen in de Rocky Mountains kunnen nog besneeuwd zijn in mei/juni
      – in mei is het nog niet zo vochtig heet in het Oosten.
      – in de juli is het vanwege de hoogte niet ontzettend heet in het westen.
      – je fiets met de zon in je rug en andersom kijkt je steeds tegen de zon in.

      Like

  2. Hallo Marco,
    De route is lastig te doen met een elektrische fiets. De afstanden zijn langer en niet overal is electra aanwezig. Als je het wel doet moet je het goed plannen en soms misschien gewoon aanbellen of je mag opladen…
    Ik heb geen ervaring om een elektrische fiets in het vliegtuig mee te nemen. Wel een gewone fiets. Je mag in een fietsdoos een fiets meenemen met een totaal gewicht van 23-24 kg weegt (afhankelijk van de vliegmaatschappij). Weegt het meer, en dat zit er dik in, zul je nog meer bij moeten betalen. Daarnaast zit je nog met de batterij(en). Die mogen niet zomaar mee.
    Je kan de fiets apart eerder versturen, als je een contactadres hebt in de USA. De kosten zijn meer dan €1.000.
    Kortom, het is een lastig en duur verhaal.

    Like

Geef een reactie!